مقدمه

همانند بسیاری دیگر از فناوری های نو، انتقال صدا از طریق IP نیزطرفداران و منتقدان خاصی دارد. هر چند این روش باعث کاهش هزینه های تلفنی می شود، نصب و راه اندازی آن نیز چندان آسان نیست VoiP را می توان از دو منظر با دیگر فناوری های نو متفاوت دانست: سرعت گسترش آن و این که چقدر از آن به درستی استفاده می شود. در آخرین نظرسنجی InformationWeek، سی ونه درصد از شرکت های پاسخ دهنده VoiP را نصب کرده بودند، ۳۳درصد نیز می خواستند به زودی آن را نصب نمایند و دوازده درصد شرکت ها هنوز درباره آن تصمیم نگرفته بودند. در کنار کاهش هزینه ها، به عنوان دلیل اصلی استفاده از VoiP، ویژگی های دیگری نیز مورد توجه قرار گرفته بود: ۴۱درصد به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی مستقیم بودند و ۳۶درصد نیز قصد داشتند با ترکیب صدا و سرویس هایی نظیر اشتراک داده، ویدیو کنفرانس و سرویس های نمایشی، ارتباط قوی تری را با دیگران برقرارنمایند. در حالت کلی می توان دید که میل عمومی به سمت استفاده از VoiP است و به زودی شما نیز باید درباره استفاده یا عدم استفاده از آن تصمیم گیری کنید.

تعریف Voip

VoIP مخفف (Voice over Internet Protocol) که با نام IP تلفني نيز از آن ياد مي شود، امکان استفاده از اينترنت به منظور مکالمات تلفني را فراهم مي آورد. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتي، VoIP از فناوري ديجيتال استفاده مي نمايد. در واقع، با استفاده از فناوري VoIP صداي انسان توسط بسته هاي اطلاعاتي IP و از طريق اينترنت ارسال مي گردد .
VoIP مي تواند به منظور تامين خواسته فوق از سخت افزارهاي شتاب دهنده استفاده نمايد و يا از آن در يك محيط مبتني بر كامپيوترهاي شخصي استفاده گردد. شبکه هاي مبتني بر ‏IP‏ بر روي تمامي شبکه ها پشتيباني شده است. از جمله شبکه سازمان ها، شبکه هاي ‏خصوصي، شبکه هاي عمومي، شبکه هاي کابلي و همچنين شبکه هاي بي سيم. ‏VoIP‏ در واقع بر روي تمامي ‏شبکه ها قابل اجراء مي باشد.

مزايا Voip

در زمان استفاده از خطوط PSTN ، كاربران عملا" هزينه زمان استفاده شده توسط شركتي كه مديريت خط PSTN را برعهده دارد،‌ پرداخت مي نمايند و هر اندازه كه بيشتر با تلفن صحبت نمايند هزينه بيشتري را نيز مي بايست پرداخت نمايند. علاوه بر اين، نمي توان بطور همزمان با بيش از يك شخص گفتگو نمود .
در فناوري VoIP مي توان هر زمان و با هر شخص گفتگو نمود. كافي است كه در آن مقطع زماني ساير افرادي كه شما مي خواهيد با آنان گفتگو نمائيد نيز به اينترنت متصل شده باشند. مكالمه برقرار شده تا زمان دلخواه ( مستقل از هزينه هاي مربوطه ) مي تواند ادامه يابد. علاوه بر اين، مي توان در يك زمان با چندين نفر گفتگو نمود. در زمان گفتگو با ساير افراد و بطور همزمان مي توان با آنان داده ئي ( نظير تصاوير ، نمودارها و تصاوير ويديوئي ) را نيز مبادله نمود .
كاهش هزینه پرسنلی 
باید دید كه به‌كارگیری فناوری نوین، چه تاثیری در كاهش هزینه‌های نیروی انسانی دارد. به طور میانگین هر سازمان با به‌كارگیری ایده شبكه همگرا، در حدود 7/0نفر صرفه‌جویی در پرسنل فنی خود به عمل می‌آورد.
علاوه‌براین، به‌كارگیری VoIP و استفاده از قابلیت‌های پیشرفته این فناوری، تعداد پرسنل لازم در بخش پذیرش یك سازمان را به حدود نصف كاهش می‌دهد. 

ویژگیهای Voip

  • سیستم پاسخگوئی منشی دیجیتال چند لایه
  • صف انتظار
  • صندوق صوتی برای تمامی کاربران
  • ضبط مکالمات بصورت ضبط یک مکالمه خاص یا تمامی مکالمات
  • تعداد نا محدود داخلی
  • موزیک انتظار با قابلیت تغییر ساده
  • صفحه مدیریت ساده در محیط WEB
  • ایجاد ارتباط رایگان بین شعب داخل و خارج از ایران
  • Fax Server جهت دریافت فکس و ارسال آن به ایمیل شما
  • امکان شنود مکالمات در دفتر و یا هر نقطه از دنیا
  • امکان مشاهده صفحه مرکز تلفن و مشاهده داخلی های در حال مکالمه همراه با مشاهده شماره طرف مکالمه و زمان آن در هر نقطه از دنیا
  • گزارش گیری آسان و مشاهده تمامی مکالمات انجام شده، زمان و مدت مکالمه
  • امکان اتصال به مرکز تلفن با نرم افزار یا گوشی IP Phone در هر نقطه از دنیا
  • Hold, Call transfer, Call pickup, Don’t diturb, black list, Direct, Follow me
  • استفاده از امکانات گوشی های IP Phone که در گوشی های معمول وجود ندارد
  • گزارشات آماری از بیشترین مکالمات انجام شده توسط هر داخلی
  • کنفرانس تلفنی 8 نفره
  • امکان مکالمه تصویری با گوشی های مجهز به Camera و یا نرم افزار و Webcam
  • امکان برقراری تلفن بین الملل با قیمت پایین تر از کارت تلفن

توانایی ما

این شرکت با راه اندازی ده ها سرویس VOIP برای مشتریانش توانایی راه اندازی انواع پروژه های تلفنی تحت شبکه را دارد .
راه اندازی سیستم تلفن تحت شبکه با استفاده از بهترین تجهیزات و آخرین متد روز تخصص ماست.

مطالب مرتبط با Voip


مطلبی وجود ندارد